Deneysel müzik sahnesinin öncü isimlerinden William Basinski'nin müzikal yolculuğundan öne çıkan detayları, Burak Dak'ın çizimleriyle mercek altına alıyoruz.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Houston, Texas’ta dünyaya gelen William Basinski müzikle üflemeli çalgılar aracılığıyla tanıştı. Klasik eğitim almış bir klarnetçi olan Basinski, 1970’lerin sonunda da caz saksafon eğitimi aldı.
Steve Reich ve Brian Eno gibi minimalist bestecilerden ilham alan Basinski, bant loop’ları ve banttan banta kayıt sistemleriyle ses deneyleri yapmaya başladı. Bu sürecin neticesinde ortaya büyüleyici bir müzikal dil çıktı.
Kariyeri boyunca deneysel müzik adına birçok önemli albüm yayınlayan William Basinski, görsel sanatlar alanında da birbirinden ilginç işler ortaya koymuş bir isim. 1978’den bu yana birlikte çalıştığı James Elaine’in de yaratıcı katkılarıyla bugüne kadar çok sayıda görsel-işitsel deney, sergi ve kısa film yarattı.
2015 yılında üç albüm yayınlayan Basinski, geçtiğimiz ocak ayında A Shadow In Time isimli büyüleyici bir kaydı daha dinleyicileriyle paylaştı. 20 dakika uzunluğunda iki parçadan oluşan albüm, müzisyenin en son 2001 tarihli kaydı Watermusic’te kullandığı Voyetra-8 model synthesizer’a da yer veriyor. “For David Robert Jones” isimli ikinci parça ise David Bowie’ye yazılmış hüzünlü bir saygı duruşu niteliğinde.